Vatten Bilder.

Jag har precis fotat mina droppbilder. Synd att jag inte tog en bild på hur det såg ut när jag gjorde det. Men, det kommer fler gånger. Jag kan iallafall försöka berätta för er hur man tar en droppbild.

DU BEHÖVER...

Kamera som man kan ställa in slutartiden på.
Två matsäcksburkar.
En diskho.
Reflexskärm ( helst ).
Snygg bakgrund ( absolut inget måste ).

Ställ den ena burken upp och ner i diskhon. Sedan ställer du den andra på den burken, utan lock. Fyll den burken utan lock med vatten upp till kanten, så att det svämmar över. Försök få kranen att DROPPA ganska snabbt, så att du inte behöver vänta 10 sek mellan varje droppe. Nu ställer du in kameran på manuell fokus, inte auto. Har kranen börjat droppa så zoomar du så långt du kan, och börjar fota. :D

Jag kan göra ett bildspel på hur man gör en reflexskärm om någon dag, men nu för ni skriftlig beskrivning.

DU BEHÖVER...

Silverfolie.
Fyrkantig kartongbit.
Tejp.

Rulla ut folien så att den är lite större än självaste kartongen. Sedan när du har klippt av folien så lägger du kartoongbiten på folien, och så lägger du de bitar som är utanför på baksidan av kartongbiten. Sedan tejpar du. Nu har du en reflexskärm! :D

Jag ska bara ladda upp bilderna på dropparna, så får ni snart se de bästa resultaten.






Det var dom tre bästa bilderna på vatten. Mina kusiner är här, så vi gick en promenad men deras uberfina hund Glädis, och jag fick några bra bilder på henne.






Det var visst bara en. Men jaja. Jag fotade droppar med ett underlägg som bakgrund. Konstigt? Ja.

Nejmen läsare. Nu måste jag gå.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0